Je posilovna nutností?


Každodenní seriál v bulvárním deníku pokračuje ve svých doporučeních pro trvalé zhubnutí. Je či není nutností? Otázkou je, kdo si to zaplatil? Příroda u člověka neupřednostňuje nějak zvlášť vyvinuté a vyrýsované svaly na povrchu. Proč? Potřebují mnoho energie na jejich provoz a „údržbu“. Dokladem k tomu mohou být např. příslušníci afrických masajských kmenů, kteří navenek vypadají až křehce do podmínek, ve kterých žijí. Ale zdání klame..jsou považováni za jedny z velmi tvrdých bojovníků, schopných bezproblémově snášet každodenní život v podmínkách, ve kterých by „civilizovaný“ člověk zkolaboval během týdne. Jejich výživa se dle našich názorů na „zdravou výživu“ také hodně liší. Jistě že mají svaly, jako každý obratlovec planety Země a ty jsou tvrdými podmínkami bezchybně přizpůsobeny životnímu prostředí. Houževnaté, pružné, bez problémů svému majiteli  sloužící. Padesátá léta min. století v USA nastolila novou módu. Chlap s abnormálně vyvinutými a vyrýsovanými svaly. A tak generace lidí se mučí v posilovnách ve snaze vypadat tzv. „dobře“ a hlavně jsou ochotni za to platit nemalé částky. Je tu ale příliš mnoho ale, která by tyto nadšence měla varovat. Oni jsou utvrzováni v tom, že to co dělají, je jenom dobře vždyť to dělají i pro své zdraví…, aby byli štíhlí, dobře vypadající. V článku o dietách je zmíněno co svaly k tomu, aby dobře sloužily potřebují za výživu…takže jako základní potřeba při posilování  ..dostatečný přísun kyslíku! Ou, v současné době energetických krizí o dobře vyvětraných posilovnách nemůže být ani řeči, každý kdo tam kdy byl, zná charakteristickou „vůni“ posilovny, vydýchaná, cítící potem a masážními emulzemi. Je problém ji vůbec  nějak vytopit, stojí to hodně a pak se to má vyvětrat? To, že tam jsou mnohde kvalifikovaní trenéři nehraje vůbec žádnou roli k efektivnímu posilování. Svaly k tomu, aby byly dobře procvičovány, posilovány a ochotně se zvětšovaly potřebují mimo jiné opravdu správně dýchat v rytmu. To, že se dýchá mnohdy obráceně proti logice těla, to je už podružnost. Ty svaly mají jednu zajímavou vlastnost, která doposud nikde nebyla publikována. Je jich cca 660 a jen asi 5 jich není párových, tj., jeden sem a druhý zpět. A potvůrky, aniž to kdo kdy připustil, jsou navzájem propojeny a dokáží se ovlivňovat, jako když na hladinu vody dopadne kámen a rozbíhají se kola…..a všechny ten kyslík potřebují. Tedy nejen sval trapezový na krásně vyrýsovaných zádech, pod ním je jich ještě pěkná řádka, pletenec svalů zádových je vlastně velmi  složité seskupení a kterýkoliv z nich potřebuje dostatečný přísun kyslíku. Jak jej nemá, začne stávkovat. Jak? Svalový spasmus (křeč) se to nazývá..a dokáže způsobovat pěkná trápení..bolesti krční páteře, hlavy, šumění v uších, závratě, brnění v prstech po probuzení…ale zejména dýchací problémy, navenek se projevující jako dušnost, zánět průdušek, astma, sportovci by mohli vyprávět. Jedním z těchto projevů je také pěkný hrb za krkem, kyfóza..která se manifestuje u největších příznivců posilovny z řad i mnoha populárních lidí..konec konců i největší propagátor dělené výživy spojené s posilovnou se jí může pochlubit. A vydává knížky o prospěšnosti výživy a posilovny….Slavný pražský klub vyjel opět za fyzičkou do Krkonoš, budou v dobré formě..jenom se to trochu plete s tím, když jeden z jeho hráčů, známý internacionál a reprezentant, s úsměvem do kamery poví, že mužstvo nevydrží s dechem déle jak padesát minut…nic nového..při tom v novinách psali, že na spiningu vydrží šlapat dvě hodiny…co tam vlastně ti kondiční trenéři a fyzioterapeuti dělají? ..taky zrovna tenhle plejer si se svými  svalovými zraněními zažívá nekonečný příběh…ach ty svaly…V tom zmíněném článku bylo také doporučeno, posilovnu co nejblíže domova. Tady se doporučuje, když už ta posilovna je srdénku blízká, tak aspoň půl hodiny pěšky svižně  tam a půl hodiny zpět, trochu se ta nerovnováha mezi respirací (dýcháním) a svalovou potřebou upraví. Ale k tomu, aby tělo efektivně spalovalo zásobu tuků potřebuje dosáhnout aerobní efekt u dýchání. Kdo vlastně ví, co to znamená a jak jej bez problémů dosáhnout? Že by přece jenom  v těch posilovnách? Špatně větraných? Tak i o tom je Dynamická chůze.


Pěkný den, paže tuž, vlasti služ.

14.01.2008 14:03:28 | Autor: Jan Veselý



Komentáře

2 komentářů:
  • 01.02. 17:16, Jan Veselý

    Naprosto přesně paní Jano jste pochopila co tím myslím. Tou chůzí do posilovny dojde k prodýchání svalové hmoty, k úpravě a vyrovnání respirace s pohybem a v posilovně pak dochází k efektivnějsšímu zásobování svalových tkání kyslíkem. Schválně, kolik pak "dobře vypadajících" lidí z posilovny užívá podpůrné prostředky na podporu dýchání při zánětech horních cest dýchacích a astmatu, které vznikly v posilovně? To samé pak po cestě domů z posilovny, případné dysfunkce vzniklé z nesprávného dýchání při silových cvicích, jako jsou benčpresy a pod. lze postupně se zrychlující chůzí vyrovnat, chůzí s intenzívním prodýcháváním sklidnit svalovou hmotu, a zejména vyrovnat podráždění z překotného dýchání v nejjemnějších průdušinkách plic..

  • 01.02. 15:51, Jana

    Takže tady si myslíte,že když muž nebo žena vystřídá cestu do posilovny misto autem .. chůzí,dejme tomu která trvá asi půl hodiny,že jejich výsledky pak ve svém jejich žádáném cíle, bude efektivnější?..a zlepší se i jejich kondiční stav?


přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se