Naše tělo si umí nejlépe pomoci samo.


Uvolňování těla jako nezbytný prostředek pro pocit dokonalého pocitu zdraví.


 


Pro bezproblémovou funkci těla je nutné mu zajistit podmínky. Následnou regeneraci veškerých tělesných pochodů si zajistí samo. Jako první předpoklad po probuzení to znamená dosáhnout uvolnění celého těla, zejména pak veškerých kloubních spojení, ztuhlých po nočním vydatném spánku s dostatečným prodýcháním. Není k tomu potřeba více jak 5 min! Po nezbytném vyprázdnění si stoupneme k otevřenému oknu a pomalu zhluboka jako první vydechneme z plic veškeré zbytky nashromážděné ve spodních lalocích plic. Pomůžeme si ještě tím, že skloněním hlavy na prsa, a schoulením ramen ke středu hrudníku se zatažením břicha, tj. stlačením spodní části plic svalem bráničním z nich vytlačíme  poslední zbytky oxidu uhličitého. Následně nosem zvolna začínáme nasávat čerstvý vzduch do plic, postupně narovnáváme hlavu až do záklonu, zatahujeme ramena a provádíme tzv. „dýchání do břicha“, tj. brániční dýchání. Po tomto nádechu na chvíli dech zadržíme a pozvolna s našpulenými ústy pomalu vzduch z plic za pomoci svalu bráničního vypouštíme s výše uvedeným postupem, hlava dolů, ramena do středu hrudníku, zatáhnout břicho atd. Chvíli setrvat a znovu opakovat minimálně 5x. Již po tomto je možné zaznamenat účinky v psychice. Mozek okamžitě po přísunu zvýšené hladiny kyslíku začne vysílat optimistické impulsy  do celého těla. Následně je nutno si vyrovnat klouby dolních končetin způsobem popsaným v „Pokynech pro ranní rozcvičování“, přejít do protahování  pánve a celých beder a poté několik uvolňovacích cviků pro svalové skupiny v oblasti páteře a zejména v pletenci ramenním. Vše se provádí velice zvolna, pomalu a plynně a Pozor! Není to o posilování ale o uvolnění pro synchronizaci respirace a pohybu těla, to je vyrovnání dýchaní pro optimální potřebu všech svalových tkání. Následně je možné v koupelně při ranní toaletě dále / např. při čistění chrupu / provádět další cviky pro efektivní využití času. Stojíme vzpřímeně, zubní kartáček v ústech nás nutí dýchat zásadně nosem a zvedáme pomalu jednu nohu do pravého úhlu s jemným záklonem hlavy a trupu. Prociťujeme váhu končetiny zejména  ve svalech v oblasti bederní a zádové. Z počátku je možno se druhou rukou lehce přidržovat zdi abychom neztratili rovnováhu. Cvik opakujeme nejméně 8x, pomalu s pocitem důkladného protahování všech zúčastněných svalových partií. Poté vyměníme stojnou nohu a znovu 8x s druhou. Následně znovu první nohu, která si mezitím odpočinula, pokrčíme do pravého úhlu a otáčíme s ní velmi pomalu do strany a zpět. Opět 8x a pak je vyměníme. Pak se otočíme, za stálého čištění chrupu a dýchání nosem, opřeme  jednu nohu o okraj vany a pomalu ji pokrčujeme co nejníže. Po dokončení pokrčení je třeba chvíli takto zůstat a provádět jemný záklon hlavy a trupu tak, aby došlo k maximálnímu natahování většiny svalů v těle. Cvik provedeme několikrát a poté opět nohy vyměníme a pokračujeme v uvedeném cvičení. Po dokončení toalety je pak třeba dokončit ranní cviky pro uvolňování zejména v oblasti hlubinných svalů ve svalovém korzetu a pletenci ramenním a krční oblasti. Následně by měla by měla být nějaká snídaně! Probuzený metabolismus potřebuje nezbytně přísun nové energie! Naprosto nezbytný je  přísun tekutin. Optimální pak je dosáhnout stavu, že tělo okamžitě po snídani pocítí nutnost vyprázdnění stolice což není problém po určité době pravidelného protahování dosáhnout.


V průběhu dne je pak dobré co nejvíce chodit pěšky. Zde dochází ke srovnání kosterního aparátu, zejména v kloubních spojeních dolních končetin  a optimalizace svalové soustavy. Při sedavém zaměstnání je pak nutné několikrát se protáhnout cviky pro uvolňování svalů v pletenci ramenním i při sezení např. u PC.


Zejména v prvním měsíci pak je bezpodmínečně nutné si organizací režimu pracovního dne zajistit možnost pro provádění „Dynamické chůze“.


Dynamická chůze je vlastně pružná chůze rychlostí cca 5-6 km/hod, trvající minimálně 30 min. ale raději trochu déle třeba až 1,5 hodiny, první měsíc po zahájení ozdravného procesu nejlépe každý den. Je nutno mít na paměti že se jedná vlastně o léčebný proces s jasným záměrem dostat své tělo co nejrychleji do požadovaného stavu, tj. pocitu naprostého zdraví  na které je tělo „zařízeno“ a  pocit se dostavuje velice záhy po zahájení režimu chůze. Je to pochopitelné, protože pravidelným přirozeným pohybem s uvolněním veškerých tenzí se upravuje tlak krve, s aerobním efektem dýchání při rytmické chůzi se srovnávají hladiny cukrů, tuků a cholesterolů dosažením optimalizace jejich spalování, rytmickým vlněním svalstva v krajině břišní a pánevní oblasti  dochází k vyvolání zvýšené  peristaltiky střev a tím lepšímu trávení a následně zlepšení výměny látkové. Dochází k úpravě žaludečních potíží, zejména mizí pocity pálení žáhy, fyziologické podráždění žlučníku a pod. K velmi velké změně pak dochází v posílení imunitního systému! IS nelze prakticky jinak posílit než právě a jenom tímto způsobem. Člověk, který dlouhodobě požívá jakékoliv alopatické prostředky má proto činnost IS podstatně sníženu! Vlněním dutých kostí za chůze při zlepšené výměně látkové se začíná masivně obnovovat a zhušťovat kostní dřen a vytvářet prostřednictvím zvýšené tvorby bílých krvinek optimální IS, který se dokáže následně vyrovnat se všemi anomáliemi v těle, které dříve nebyl schopen potírat včetně různých alergií. Jeho zlepšená účinnost se může „paradoxně“ projevit zvýšeným vylučováním zbytků odezněných různých zánětů v těle, doprovázená nepříjemnými stavy, což by mohlo vést k obavě zda si člověk spíše neubližuje. Je to ale pouze reakce na samočisticí schopnost těla, která  odeznívá  dle toho, v jak „neutěšeném“ stavu se před tím nacházelo. Regenerační efekt je zakódován v každém lidském těle prakticky od prvních krůčků člověka do jeho nejdelší smrti. To znamená, že s ním můžeme započít kdykoliv, věk není rozhodující, limitem je např. neutěšený stav jednotlivých kloubů zejména dolních končetin a proto regenerační proces může být dlouhodobějším. Bolest v jednotlivých kloubech při chůzi ale může být signálem o tom, že v nich dochází k určitým změnám, které jsou přirozeně jako u každé živé tkáně spojeny s bolestí, v žádném případě to ale neznamená přerušit a vyčkat do odeznění bolestí, případné dysfunkce kloubů se okamžitě vracejí zpět! Bolest v kloubech dolních končetin se odstraňuje /de facto se kloubům pomáhá v jejich rychlejšímu návratu do optimální polohy / za pomocí cviků uvedených v Pokynech pro ranní rozcvičování. Není třeba se ničeho obávat, kloubní pouzdra  se při chůzi stanou dostatečně pružná k tomu,  aby  postupně umožnila cílenou manipulací návrat kostních hlavic do žádaného postavení a následnou další chůzi dosáhnout uvolnění. Např. páteřní systém, který rovněž začne procházet ozdravným procesem, může způsobovat, že svaly okolo něj bolí i poměrně dlouhou dobu po zahájení režimu chůze. Nedá se na tomto místě vysvětlit podrobně celý proces, který je zevrubně popsán v knize o Dynamické chůzi. Závěrem ještě podotknutí k tomu, co je třeba jíst. Všechno, na co tělo, které „rozpoznalo režim chůze“ dostalo chuť . Tím je řečeno, na co má člověk chuť, která se ale velmi často mění! Může to i dost někdy překvapit, že člověk dostává chuť i na něco, co konzumoval spíše v dětství a od té doby si na to ani nevzpomněl. Optimální je pak pro prvních 14 dnů procesu konzumovat kvašené zelí!!!, které je jednak vůbec nejlepším antioxydantem v našich zeměpisných podmínkách /redukce volných radikálů v těle /, obsahuje velkou škálu minerálních látek, bakterie mléčného kvašení vytvářejí dobré podmínky pro rozvoj střevní mikroflóry a zejména zajišťuje svým množstvím vlákniny potřebnou čistící složku v trávicím traktu po dosažení zvýšené peristaltiky střev. Zvláště ženy, léčící se na poruchy plodnosti, by měly vyzkoušet nejprve tento způsob „léčby“ než se podrobí hormonální léčbě. Tzv. „hormonální poruchy“ totiž většinou vznikají z toho, že žena má zanesenou sliznici tenkého a tlustého střeva, která pak není schopna propouštět z potravy dostatek minerálních látek a tím si zajistit dostatečnou hormonální hladinu, potřebnou k normální plodnosti.


V případě potřeby dalšího vysvětlení či odbornější konzultace včetně podstoupení terapeutické manipulace pro rychlejší odstranění poruch na pohybovém aparátu jako jsou bolesti zad, kloubů, migrénových poruch, syndromů karpálních tunelů, zátěžového astmatu, tinitusů, atd. lze telefonicky dohodnout na adrese uvedené v jtvesely.txt.cz nebo na Emailu: jtvesely@tiscali.cz      Ing. Jan Veselý, vertebrogenní terapeut, Únor 2008.


TERAPEUTICKÁ ORDINACE NOVÉ HRADY v jižních ČECHÁCH.


 

02.02.2008 13:21:06 | Autor: Jan Veselý



Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se