Z ogara krev a mlíko u PC 12 hodin/ denně Lazarem snadno a rychle.

Dobrý den,
Mám dlouhodobě sedavé zaměstnání u PC (12 hod/denně), ale nechci to na to svádět a již přes 3/4 roku pociťuji, že se něco se mnou děje. Celková slabost, a to především spodní poloviny těla. Po tom, co jsem zaznamenal, že mne začíná tlačit kosti, když sedím, jsem zaznamenal lehčí úbytek váhy a chudnutí spodních končetin, především VÝRAZNÝ úbytek gluteálního svalstva. Také jsem začal pociťovat, že mně začíná být větší obuv, takže všude si dávám tlusté ponožky a také levé chodidlo je chudší od pravého a při chůzi začíná mě nutit ke šmajdání dovnitř. I tam je úbytek svalů hlavně v obl. sv. halucius. Poté jsem navštívil neurologa, který celý stav vyhodnotil jako následek dlouhodobého sedavého zaměstnání. RTG ukázalo skoliosu, lordózu a kyfosu jednotlivých páteřních fragmentů, lumbalizaci S1, okultní spinu bifidu S2, lehký posun ca 5mm L5S1. EMG dolních končetin je v pořádku. Mám předepsané rehabilitace, které však zatím nemají výrazný efekt. Možná stresem i tím, že jsem přestal jíst jako dříve jsem při svých 187cm na výšku z předvánočních 106kg teď koncem února zhubl na 98kg. Pohybová aktivita se trošku zvýšila, ale ne nějak razantně. Je mně 41, mám dvě malé děti a obávám se, aby se něco nezanedbalo. Nemůže to být třeba počátek roztr. sklerozy, či jiného nervového, nebo snad metabolického onemocnění, které výše uvedené prohlídky nemusí objevit.
Děkuji moc za odpověď. Jan


Klidně to na to sveďte milý Jene a vězte, že to jsou teprve počátky, kdy Vaše tělo ne že signalizuje ale úpěnlivě křičí a řve. A dysfunkce jsou patrně až v lebečních švech a odtud pak i ten stres a obavy. To co si pak sám definujete na závěr dotazu, to je jen velmi malý výčet toho, co může všechno nastat, pokud okamžitě nezměníte způsob života. Nekonečný příběh a přitom tady nejste první ve Vašem věku, co začíná být pěkně vystrašený, že se „něco děje“ a nikdo jim pořádně není schopen říci, proč se  to děje? A navíc latinské Dg. to jenom podbarví. Například to Vaše gluteální je hýžďový, logicky, atrofují (ubývají) všechny svaly dolních končetin tak hýždě stranou asi nezůstanou, to by ještě nemuselo být tak zlé, jenom sedíte tak z čeho mají být pružné a houževnaté? Složitějším oříškem pak bude spíše to Vámi hororově popsané postižení páteřních fragmentů, ani ne tak z toho jak to uvádíte,  spíše jak to vrátit zpět do nějakého řádu. Už vidím tu dívenku-fyzioterapeutku jak s Vámi lomcuje sem a tam, má na Vás čtvrt hodiny a děs v očích při pohledu na Vaši výšku a výčet dysfunkcí. Je Vám jasné i bez mých keců, že tudy asi cesta nepovede i když bych se ani v nejmenším nechtěl otírat o význam rehabilitace. Ale tady na to prostě nemá, za tím si stojím. Problém vidím osobně v tom, že i Vaše veškeré pravé i nepravé klouby budou excentricky dysfunkční a pokud začnete nějakým způsobem rehabilitovat a cvičit, tak tím, jak budou svaly postupně sílit budou souběžně dále klouby vychylovat. A ty jim to křivé natahování „budou zpětně vracet“ spasmickými obtížemi když budou v klidu. Zanícené vazy a šlachy budou utlačovat cévní systém, prokrvování a zejména napětí v končetinách způsobující až fantomové bolesti. To si prosím nevymýšlím, s tímhle za mnou lidé jezdí. A Vy pak, jako ostatní takto postižení se budete trápit nad tím, že neustále chodíte k lékaři a budete si připadat jako hypochondr ale tak to prostě je!  Leč hlavu vzhůru, do nekonečna tady omílám, že lidské tělo má obrovskou regenerační schopnost a je jen potřeba mu v tom pomoci a z ostatního si pomůže samo. Takže milý Jene, pokud chcete ode mě radu tak vězte: nejprve si vyčistíte krevní a zažívací systém. Po dobu jednoho týdne, ne více 2x denně kopřivový čaj (5 min. luhovat a pak naráz vypít) k vyčistění krve. Čtrnáct dnů budete neustále pojídat ke všemu, mimo k buchtám ke snídani, syrové kvašené zelí včetně hojného popíjení jeho láku k vyčistění trávicího systému. Vězte, že bude rovněž v neutěšeném stavu a není schopen kromě tuků  cukrů dále nic propouštět a Vy budete potřebovat k posílení svalů  hodně minerálních látek. Podle Pokynů pro ranní rozcvičování začněte každé ráno s rovnáním a  uvolňováním s tím, že tohle už budete činit až do nejdelšího konce. Od chodidel přes kotníky, kolena, kyčle (odtud jsou například ty bolesti tlačících kostí při sezení), jemně propínat veškeré obratle až po krční páteř. Dobré by bylo Vás nejprve několikrát srovnat, jednak v páteři ale i všechny žeberní oblouky a hrudní kost, ale to je na Vás. A pak už jenom CHODIT, CHODIT, CHODIT, jako obvykle v nízkých botách (něco jako sálové tretry). Lazar měl spasitele, Vy se Jene budete muset jako ostatně my všichni, spasit sám. Ale zase nic tak strašného to není, prostě to rozchodíte, pravidelnou chůzí posílíte proporcionálně a hlavně rovnoměrně veškeré svaly a kloubní pouzdra. Co se týče Vaší váhy, viděl bych to spíš zůstat na těch 90 kg což při Vaší výšce a pravidelné chůzi  také nebude žádný problém. S pozdravem Jan Veselý


Pokračování dotazů na problémy s pohybovým ústrojím.


 

27.02.2010 14:29:55 | Autor: Jan Veselý



Komentáře

1 komentářů:
  • 26.03. 18:45, MARIE

    Dobry den prosim o radu uz 2 mesic marodim s 3 prstem na prave ruce mela jsem ho 1 mesic v dlaze ale po sundani me to neustale moc boli a hlavne otekl a zustava otekly i po studenych obkladech a jednou my daly obstrik ,pry je to jen bolest pip kloubu ja si na ten prst nemohu ani šahnout jaka je to bolest mam i rehabilitace ale bojim se tam i take jit pres tu bolest neni mozne ,že jsem nemela žadny uraz prstu a presto to boli a 2 tydny je otekly a rentgen mi delala pouze obvodni lekarka a ta rekla ze je v poradku ,ale na chirurgii nebyl proveden uz jsem zoufala a nevim na koho se obratit ,nebot mam 2 deti ,ale sve povinosti ani nestacim delat pres tu bolest v prstu je mi 34 let a nikdy jsem nebyla nemocna .Mam sice namahave zamestnani kde lisuji do 10kg vyrobky ,ale jiz 2 mesic uplynul a žadne zmeny .děkuji za odpověď a za pochopení s uctou p.KOŇOVÁ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Milá paní, soucítím s Vámi, musí to pro Vás být opravdu utrpení a při tom je to vlastně banalita. Pravděpodobně máte částečně zablokovánu krční páteř, odtud bloky ve svalech ramenních a po celé délce rukou. Těmi bloky pak nemohou procházet volně cévní svazky a např. od prstů zpětně jejich natahovače a ohýbače, které končí ve svalech v předloktí. To napětí (křeče) je patrně tak velké, že natahovače následně strhávají jednotlivé články prstů z jejich kloubních sedel, ty pak přeskakují, lupají a hlavně bolí. Odtud pak ta bolest a přecitlivělost na jakýkoliv dotek. Na to, že máte teprve 32 let tak super! Na vině je zejména snížení přirozeného pohybu. U žen pak další napětí způsobují dost i různé psychické zátěže třeba i z dětství. To se Vám asi jako zaměstnané mámě dvou dětí jeví jako pokus o špatný vtip z mé strany ale je tomu tak. Změny v páteři budou patrně vlivem těhotenství, kdy se po druhém porodu nedokázala „vrátit“ do svého optimálního nastavení. Potvrzuje to alespoň pro mě Váš údaj, že sice máte zaměstnání, které Vás „nutí“ alespoň do nějakého pohybu, jenže klouby jsou dysfunkční a tak to působí spíše kontraproduktivně. Takže proto si sedněte v klidu, ruce si namázněte olivovým olejem od ramen až po dlaně a jednou rukou masírujte ruku druhou od ramen až do prstů. Upozorňuji Vás, že zpočátku to asi bude příšerně bolet, mačkat palcem ze vnitř a ostatními prsty zvenčí postupně všechny svaly. Masírovanou rukou jemně pohybujte, aby se svaly částečně pohybovaly a masírující neustále stupňujte tlak do hranice bolestivosti. Jakmile dojde k částečnému uvolnění, masírující ruku si utřete a tím ubrouskem budete uchopovat jednotlivé prsty masírované ruky, jemně je oddalovat v kloubech a pouštět aby si mohly dosednout do svých lůžek. Masáže opakujte co nejčastěji až do odeznění bolestí. Ráno při toaletě opět ruce podél až do prstů třete ručníkem pro jejich uvolnění po spánkové ztuhlosti. A začněte cvičit podle Pokynů a také chodit, chodit, chodit, je nutno ty svaly také dostatečně prokysličit. Jan Veselý


přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se